Onze oplossing - SmartAIM Identity Manager

Meer inzicht en grip op toegang data

Organisaties, maar ook toezichthouders, stellen steeds hogere eisen aan informatie-uitwisseling. Snelle en eenvoudige toegang en veiligheid staan hierbij centraal, terwijl gebruikers vaak op verschillende plekken en devices werken. Inzicht in wie toegang heeft tot welke applicatie en data is cruciaal. Maar hoe richt je dit als organisatie efficiënt én veilig in? Identity Manager van SmartAIM kan u daarbij helpen. 

Img_Head_diensten_IDM

Wat is SmartAIM's Identity Manager?

Wat doet Identity Manager precies?

SmartAIM werkt volgens de IST- en SOLL- aanpak. IST is de huidige situatie die we bij u met behulp van onze software in kaart brengen. SOLL is de gewenste situatie of de situatie zoals die zou moeten zijn. Om daar te komen, moet u eerst in kaart brengen hoe de situatie nu is en welke hindernissen er moeten worden genomen. Voor dat inzicht biedt Identity Manager uitkomst. 

Identity Manager is het hart van SmartAIM’s slimme oplossing voor autorisatiemanagement. Een snel, stabiel en gebruiksvriendelijk systeem dat, eenmaal ingericht, eenvoudig te onderhouden is. Na de implementatie voert SmartAIM enkel de updates en upgrades uit; het verdere beheer houdt u in eigen hand. Hierdoor is het een bijzonder aantrekkelijk geprijsde oplossing voor identity-& accessmanagement, waar u kunt besparen op dure consultancy. 

Een ander voordeel van Identity Manager van SmartAIM is dat het een flexibel systeem is, dat bestaat uit verschillende bouwstenen. Een lean & mean product, dat alleen doet wat het moet doen. Doordat we verschillende bouwstenen gebruiken en koppelingen aanbrengen met andere systemen en applicaties, is the sky the limit. Identity Manager kan bovendien al binnen twee weken draaien. Dus geen langdurig implementatietraject, maar meteen aan de slag met inzichten die het systeem vrijwel direct biedt.

Het aantoonbaar verantwoording kunnen afleggen over de juistheid van autorisaties is voor veel organisaties een enorme uitdaging. Toch moeten ze hier, ingegeven door wet- en regelgeving, serieus mee aan de slag. Identity & Access Management (IAM) richt zich op het administreren en beheren van gebruikers en resources in het netwerk. Met onze oplossing wordt informatie uit bronsystemen, zoals bijvoorbeeld het HR-systeem, ontsloten en gekoppeld met kantoorapplicaties, zoals financiële systemen, Elektronisch Patiëntendossiers (EPD) of leerlingvolgsystemen. Human Resource is hierbij dus de spin in het web. Uit het HR-bronsysteem lezen we dienstverbanden in en zetten die om in identiteiten. Daarna lezen we ook het functiehuis en de organisatiestructuur in. Uiteindelijk kunnen we dan rollen definiëren. om te komen tot Role Based Access Control (RBAC). Op deze manier hoeft u alle identiteiten maar één keer in te voeren. Dit bespaart niet alleen veel tijd, ook het risico op fouten is veel kleiner. Verder kunt u geautomatiseerd accounts aanmaken voor nieuwe medewerkers, of accounts van medewerkers die de organisatie hebben verlaten blokkeren. Tot slot heeft u met behulp van onze software altijd inzicht in wie toegang heeft en tot welke informatie en applicaties. 

SmartAIM is begonnen in de zorg, maar inmiddels weten ook diverse gemeenten, scholen en universiteiten, financiële instellingen en andere grote organisaties ons te vinden. “Uiteindelijk wil iedere organisatie meer controle over de toegang tot zijn data en digitale identiteiten. De noodzaak hier iets mee te doen is ook ingegeven door nieuwe wet- en regelgeving”, vertelt Operationeel Directeur Martijn Schuyt. 

Browser-based portal SmartAIM Identity Manager

De SmartAIM Identity Manager bestaat uit een browser-based portal voor gebruik via het intranet van uw organisatie waardoor deze oplossing beschikbaar is voor alle medewerkers, verantwoordelijke managers en administratief personeel. In de portal zijn alle gebruikers bekend en is volledig inzichtelijk wie welke autorisatiepakketten of losse autorisaties hebben.

Identity Manager
demo

Vragen, nader kennismaken of een demo?

Bent u werkzaam bij een bank, ziekenhuis, grote zorginstelling of MKB-bedrijf? En wilt u een professioneel, flexibel maar ook betaalbaar Identity & Access Management-systeem? Met complete controle en waarbij u altijd volledig voldoet aan de actuele AVG/GDPR-eisen? Laten we dan kennismaken.