Onze oplossing - SmartAIM Password Manager

Ontlast uw helpdesk met Password Manager

Helpdesks van organisaties worden regelmatig overspoeld met telefoontjes van medewerkers die niet in kunnen loggen, omdat ze hun wachtwoord zijn vergeten. Zeker na de vakantieperiode hebben helpdeskmedewerkers hun handen vol aan het afhandelen van zulk soort meldingen. Maar die tijd is voorbij! Met Password Manager van SmartAIM kunnen medewerkers zelf, snel, simpel en veilig hun wachtwoord terughalen of een nieuw wachtwoord instellen. 

Img_Head_diensten_PWM

Hoe werkt Password Manager?

Medewerkers van organisaties die hun Identity- & Access management geregeld hebben via SmartAIM kunnen hun wachtwoord eenvoudig opvragen en resetten via een speciaal portaal. Het enige wat uw personeel moet doen als het zijn of haar wachtwoord is vergeten, is op het portaal de accountnaam invullen en op OK klikken. Op hun mobiele telefoon ontvangen zij dan SMS met een token, waarmee simpel en snel een nieuw wachtwoord kan worden aangemaakt. Daarna kan er meteen weer worden ingelogd op het systeem. Indien meerdere systemen zijn gekoppeld aan SmartAIM, kan er gebruik worden gemaakt van wachtwoordsynchronisatie. Een gewijzigd wachtwoord wordt dan doorgevoerd in alle aangesloten systemen, waardoor er steeds met maar één account en wachtwoord hoeft worden ingelogd. 

SmartAIM Password Synchronisation

Uitgangspunt van wachtwoord synchronisatie is dat gebruikers hun wachtwoord kunnen wijzigen in het SmartAIM Self Service Password Change screen. Een nieuw wachtwoord wordt vervolgens met SmartAIM Password Sync doorgevoerd in alle aangesloten systemen. Het resultaat is dat de gebruiker in iedere aangesloten applicatie kan inloggen met zijn Windows account en wachtwoord.

Vele unieke voordelen SmartAIM Password Manager

Het grootste voordeel van onze oplossing voor het resetten van wachtwoorden is tijdwinst. Er gaat minder tijd verloren voordat uw personeel weer in kan loggen en bij applicaties en data kan die nodig zijn voor het uitvoeren van hun werkzaamheden. Bovendien wordt Single Sign On automatisch gefaciliteerd. Tegelijkertijd wordt uw helpdesk minder zwaar belast en kan uw IT-personeel zich concentreren op andere zaken die hun aandacht vragen. 

Verder kunt u verschillende clearance- en security-levels instellen, waardoor u het veiligheidsniveau verhoogt. Bepaalde typen gebruikers, zoals applicatiebeheerders, kunnen bijvoorbeeld een hogere clearance-level toegewezen krijgen dan anderen. U kunt zelf de complexiteit van wachtwoorden per type gebruiker instellen, net als om de hoeveel tijd iemand verplicht wordt het wachtwoord te wijzigen.  Zo kan het wachtwoordbeleid en het veiligheidsniveau op een slimme manier gekoppeld worden aan de rol van de medewerker. 

Ook handig voor instroom van nieuwe medewerkers

Password Manager wordt ook steeds vaker ingezet voor de instroom van nieuwe medewerkers. Via SmartAIM wordt er een account aangemaakt voor toegang tot de belangrijkste systemen. “Voorheen stuurden wij dan een mailtje met een initieel wachtwoord naar zijn of haar leidinggevende, die het printte en in een envelop op het bureau neerlegde, zodat de nieuwe medewerker op de eerste werkdag in kan loggen en zelf een wachtwoord in kan stellen. Nu kan de nieuwe medewerker zelf een wachtwoord genereren met behulp van zijn accountnaam en zijn mobiele nummer via ons portaal. Dit is niet alleen eenvoudig en snel, maar ook een stuk veiliger”, legt Operationeel Directeur Martijn Schuyt uit. Indien gewenst kan er zelfs al voor de eerste werkdag toegang worden geregeld voor bepaalde applicaties of gegevens, bijvoorbeeld als er een training moet worden gevolgd of als iemand zich alvast in wil lezen. 

demo

Vragen, nader kennismaken of een demo?

Bent u werkzaam bij een bank, ziekenhuis, grote zorginstelling of MKB-bedrijf? En wilt u een professioneel, flexibel maar ook betaalbaar Identity & Access Management-systeem? Met complete controle en waarbij u altijd volledig voldoet aan de actuele AVG/GDPR-eisen? Laten we dan kennismaken.